tisdag 27 september 2011

Beskrivning för att sy suflett till Bugaboo Donkey

 Lägg ut alla delar på tyget. Jag har gjort ett mönster på ett gammalt lakan som jag använder mig av.
 Klipp ut med sömsmån, jag tycker inte det behövs så mycket sömnsmån eftersom man vill att det ska bli så sträckt som möjligt, 1 cm bli bra.
 Lägg ut delarna på innetyget.



Lägg tyget ut och in på den uppfällda sufletten nåla längs med sömmarna så tight det går! Nåla tätt, använd en textilpenna och rita där du ska sy så blir det ännu bättre!

 Efter du sytt ihop där du nålat, prova sufletten på den uppfällda, se så det ser ok ut!

KLipp av ca 12 cm på ändarna på undetyget där bågarna ska gå, fålla upp på fyra ställen.

 Mät att det är 3 cm mellan sömmarna där bågarna ska gå, du måste även sy ihop delarna i de båda sömmarna på in och utsida.
 Prova suffletten
 Sy på kantband genom att veckla ut bandet och sy i ett av de pressade vecken, var noga så det blir bra. Vända bandet och nåla noga när du viker över kanten.

 Färdigt!
Jag är nöjd med sufletten, men tycker nog att det blir lite mycket med mönster på både suflett och dyna, tror jag gillar bättre med att antingen dyna eller suflett är enfärgad...

Jag valde att fålla in kanter längst med sitsen istället för att sätta kantband där, tycker det blev bra! 

4 kommentarer:

  1. bra beskrivning synd bara att jag är så totalt handikappad när det gäller att sy.. :P

    SvaraRadera
  2. WOW, jag är riktigt imponerad och känner mig nu inspirerad av att själv sy sufflett. Den mallen som du har, finns den att hitta på nätet någonstans?

    SvaraRadera
  3. Kan man beställa från dig :D

    SvaraRadera
  4. Hur mycket tyg går det åt?

    SvaraRadera