onsdag 5 oktober 2011

Sittdelsöverdrag och dynor

Har nu fått förfrågan om att sy upp sittdelsöverdrag, känns jätteroligt! Fick då frågan om 150 cm tyg räcker till två sittdelsöverdrag, det gör det! Likaså till en dyna behövs enbart 50 cm så då får man ut för flera delar på 1 m tyg.

Jag gör självklart hål för selen, har bara inte gjort det på min eftersom dottern inte använder selen över axlarna. Jag syr hål för selen enligt samma princip som på bugaboo dynorna.

Själv tror jag att det blir till att sy ett sittdelsöverdrag i samma som senaste sufletten... Eller ska jag sy en dyna? 

4 kommentarer:

  1. Hej !!

    Kan du tänka dig att sy upp två sufletter till Donkeyn ?
    Hur mkt kostar det isf och hur mkt tyg behöver du ?

    Mvh /Marlene

    SvaraRadera
  2. Hej Marlene!

    Vad roligt att du vill att jag syr upp till dig! Skriv ett mail till lillstrutsen@hotmail.com så jag får din mailadress och kan svara dig.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kommer du bara att ta emot beställningar eller kommer du sy upp lite olika saker o sen lägga ut till försäljning på bloggen? Skulle bli väldigt glad om du la ut lite på bloggen eftersom jag jättegärna vill ja lite fina grejjer till min åsna. O mitt problem är att jag har så svårt att fatta ett beslut när det gäller sånt här... Skulle aldrig kunna gå till en tygaffär o välja ett tyg... Skulle vilja ha allihop o så slutar det med att det inte blir nåt alls för att jag inte kan bestämma mig. ;)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag tänker att jag ska sy upp och lägga ut de som jag sytt till försäljning. Jag skulle dock behöva veta om man helst vill ha lika sufletter till båda sitt/liggdelarna eller olika men matchande. Har du nåt förslag på färg du gillar? :)

    SvaraRadera